Samen met leerlingen aan de slag in tijdelijk schoolgebouw - Zenber Architecten
2080
post-template-default,single,single-post,postid-2080,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.8,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Samen met leerlingen aan de slag in tijdelijk schoolgebouw

Samen met leerlingen aan de slag in tijdelijk schoolgebouw

Onder leiding van Ingrid Heijne van ZENBER Architecten hebben de leerlingen uit klas 1 en 2 van het Stelle 2.0 geschilderd en gebouwd aan hun tijdelijke schoolgebouw. Door de leerlingen te betrekken bij de verbouwing wordt de tijdelijke locatie aan de Foekje Dillemastraat een plek waar de leerlingen zich snel op hun gemak voelen. In juni is het schoolgebouw in gebruik genomen.

 

Art, Fashion & Design

De leerlingen die geholpen hebben met het opknappen van het schoolgebouw volgen het excellentietraject Art, Fashion & Design. Na een instructie en uitleg van ZENBER zijn ze enthousiast aan de slag gegaan. Yarielis (13) en Shedea (12), beiden uit klas 1, vonden het leuk om te doen. Vooral omdat ze met een echte binnenhuisarchitect konden samenwerken en dan ook nog voor hun eigen school. Het kleurrijke ontwerp met als motto Stelle ‘on the move’, is door ZENBER Architecten in overleg met de school gemaakt. Eerder al stroopten ook de docenten hun mouwen op tijdens de studiedag.

 

Op weg naar de nieuwe school.

Er komt een nieuw schoolgebouw, op een locatie op het Zeeburgereiland. De nieuwe school opent in 2018 haar deuren. Dit betekent dat het Stelle College op de huidige locatie, Mr. Treublaan, ophoudt te bestaan. In de tussentijd verblijven de leerlingen en docenten in een tijdelijke schoolgebouw bij de nieuwbouw locatie. Alsof ze tijdelijk in een camper bivakkeren. Zo ontstond het idee voor Stelle College ‘on the move’…

 

Ontmoeten en verbinden

De toekomstige locatie op Zeeburgereiland biedt ruimte voor ongeveer 400 leerlingen. De nieuwe school krijgt verschillende beroepspleinen in het schoolgebouw waar leerlingen elkaar kunnen ontmoeten en met verschillende beroepswerelden aan de slag kunnen. Het gebouw nodigt uit tot ontmoeten en verbinden. Kleinschaligheid, licht, veiligheid, transparantie, kleur en sfeer zijn de kernwaarden van het ontwerp. De nadruk ligt op het ervaren, beleven en leren in en van beroepen. De centrale open ruimte vormt het hart van de school

 

In de tijdelijke locatie zijn proefopstellingen gemaakt van de beroepspleinen zodat leerlingen en team alvast kunnen wennen aan de nieuwe onderwijsmethode.